Projektas finansuojamas Europos Sąjungos#NextGenerationEU lėšomis.
Mokinių atostogų metu, lapkričio 5-6 dienomis, TŪM programos stažuotė Molėtų rajono mokyklų komandas, tarp jų ir keturis Molėtų pradinės mokyklos atstovus nuvedė į Žemaitijos sostinę Telšius ir Klaipėdą. Stažuotės tikslas – tobulinti švietimo įstaigų kompetencijas, reikalingas STEAM ugdymo plėtrai siekiant, kad kiekvienam mokiniui būtų užtikrintos mokymui(si) būtinos sąlygos.
Pirmą stažuotės dieną Telšiuose aplankėme dvi mokyklas, jose domėjomės, kokios STEAM ugdymo galimybės bendradarbiaujant su STEAM centrais ir verslo institucijomis. Pirmiausia atvykome į Telšių Kranto progimnaziją, kur bendravome su biologijos mokytoja Julija Barsiene.
Ypač sužavėjo mokytojos entuziazmas, noras mokytis ir uždegti tuo noru mokinius, ypač pastebėti tuos paauglius, kurie turi potencialo, bet neturi instrukcijų, kaip tą potencialą panaudoti. Jos energija eksperimentuoti kartu su vaikais, suteikti erdvės jų kūrybai, provokuoti paauglius padaryti daugiau negu jiems atrodo, kad jie gali, nesirinkti lengviausių variantų, bet ieškoti įdomių, per patyrimų kelionę.
Mokytoja Julija kviečia naudoti tai, ką turime, nebijoti klysti, mokyti vaikus didžiuotis savo atliktu darbu, pasiekimais, kai įdeda daug jėgų.
Apsilankymas Džiugo gimnazijoje po trumpo mokyklos veiklų ir mokinių pristatyto projekto tarptautinėje GLOBE programoje, nuvedė tiesiai į STEAM centrą, kuris įsikūręs tame pačiame pastate, todėl šiai gimnazijai paprasčiau ir bendradarbiauti.
Pasidžiaugėme, kad Telšių STEAM centras turi vienos valandos trukmės edukacijas ir pradinukams, pavyzdžiui čia jie gali atlikti vandens taršos tyrimą – tai puikus įrankis sudominti juos tyrinėjimo veikla, parodyti jo prasmę ir paįvairinti STEAM pamokas mokykloje. Pirmoji diena baigėsi tyrinėjant Telšių miesto žymias vietas, kalbantis apie miesto ir krašto istoriją, žymius žmones.
Kitą stažuotės dieną Klaipėdoje lankėmės Klaipėdos universiteto metodiniame STEAM centre, kur galėjome išbandyti įvairias veiklas keliose skirtingose laboratorijose. Programa baigėsi Klaipėdos senamiestyje susipažįstant su turtinga miesto istorija ir refleksija, kurios metu pasidalinome tuo, kas įsiminė, kuo galėsime pasidalinti su kolegomis grįžę ir ką galėsime pritaikyti savo mokyklose tiesioginiame darbe. Smagu buvo pajusti, kad mūsų rajono mokyklų aplinkos jaukesnės ir gražesnės.
